Retour- en restitutiebeleid
Retourbeleid – Vizzaro
We hanteren een retourbeleid van 30 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je artikel 30 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen.
Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je artikel in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen: niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook een bon of het aankoopbewijs nodig.
Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via info@vizzaro.nl. Let op: retouren moeten worden verzonden naar het volgende adres: [RETOURADRES INVOEREN].
Als je retour is geaccepteerd, sturen we je een retourverzendlabel met instructies over hoe en waar je het pakket moet opsturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder dat er eerst een retour is aangevraagd, worden niet geaccepteerd.
Foto's en controle bij verkeerde levering
Als je een verkeerd artikel hebt ontvangen (zoals een verkeerde kleur of maat), vragen we je om duidelijke foto's van het ontvangen product te sturen.
Zodra het foutje is bevestigd, sturen we kosteloos een nieuw product op.
Let op: voordat we het nieuwe artikel versturen, vragen we je om het verkeerd geleverde product te vernietigen en ons bewijsfoto’s daarvan te sturen.
Dit beleid helpt ons om misbruik te voorkomen. Helaas komt het soms voor dat klanten opzettelijk verkeerde claims indienen om twee producten te houden (bijvoorbeeld door een andere maat of kleur te vragen). Sinds we dit proces hebben ingevoerd, is het aantal onterechte verzoeken sterk afgenomen.
Schade en problemen
Controleer je bestelling direct bij ontvangst. Neem zo snel mogelijk contact met ons op als het artikel defect
Uitzonderingen / niet-retourneerbare artikelen
Sommige artikelen kunnen niet worden geretourneerd, zoals:
-
Bederfelijke goederen (voeding, bloemen, planten)
-
Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten
-
Verzorgingsartikelen (zoals beautyproducten)
-
Gevaarlijke stoffen, brandbare vloeistoffen of gassen
-
Producten in de uitverkoop en cadeaubonnen
Neem gerust contact op als je twijfelt of je artikel in aanmerking komt.
Omruilen
De snelste manier om een artikel te ruilen is het huidige artikel retourneren en het gewenste artikel opnieuw bestellen zodra de retour is goedgekeurd.
Wettelijke bedenktijd in de EU – 14 dagen
Als je in de EU woont, heb je het wettelijke recht om je bestelling binnen 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren of te retourneren. Ook dan moet het artikel ongedragen, met labels en in originele verpakking worden teruggestuurd, samen met de aankoopbon.
Terugbetaling
Zodra we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, laten we je weten of deze is goedgekeurd. Als dat zo is, ontvang je binnen 10 werkdagen automatisch het bedrag terug via je oorspronkelijke betaalmethode.
Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt.
Is er na 15 werkdagen nog geen terugbetaling? Neem dan contact op via info@vizzaro.nl.